De eerste week zit er op - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Lotte Willems - WaarBenJij.nu De eerste week zit er op - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Lotte Willems - WaarBenJij.nu

De eerste week zit er op

Door: Lotte Willems

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 April 2015 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Hallo allemaal,

Ja, vandaag precies een week terug kwam ik hier aan in het hotel, met de vraag wat ik hier ging doen, want manman, ik zag het echt niet meer zitten.

Gelukkig is het allemaal wel mee gevallen, maar, eerlijk, ja ik heb het echt wel moeilijk af en toe. De eerste paar dagen was ik erg blij omdat het allemaal mee viel voor mijn gevoel. Maar ik was iets te enthousiast, want zo erg valt het ook weer niet mee hoor. Het is echt wel lastig, mijn peetoom was jarig vrijdag, dus, dan maar even gezellig skypen, zie je daar heel je familie allemaal gezellig samen zitten, natuurlijk iedereen even zwaaien naar mij.. dan wil je daar erg graag even bij zijn. En dat is iets wat zal blijven denk ik.

En dan Dave, die mis ik toch wel het meeste, het is erg fijn dat we kunnen skypen, maar ook erg lastig om hem dan te zien maar niet bij hem te kunnen zijn, gelukkig zijn we heel gek op elkaar en komt ie al over 2 maanden, ik weet dat dit heel lang klinkt, maar ik denk dat dit echt zo voorbij is. Ik weet zeker dat het goed komt met ons, het is zeker niet altijd makkelijk, maar we redden het, dat weet ik zeker.

Maar dus, mijn week, ik ben meteen begonnen met werken, het leuke is dat je de kinderen die hier zijn elke dag ziet, ze beginnen je te kennen en ze worden gek op je. Het is geweldig om dan de minidisco te beginnen en te zien dat die kinderen blij zijn om je te zien, sommige rennen zelfs op je af en laten je niet meer los. En mijn talen, Spaans ga ik hier niet leren, dat spreek ik nooit behalve als ik water bestel.. Duits, ja ik haat die taal en heb het niet geleerd op school, maar toch spreek ik Duits, ja, er gebeuren hier soms wonderen. Gelukkig zijn er wel wat Fransen hier dus dat houd ik mooi bij zo. Verder spreken we vooral Engels, en gewoon Nederlands met alle stagiaires.

Een dag bestaat uit 8 uur, je begint om half 9, 11 uur of 1 uur. Het is elke week weer een ander rooster met vrije dagen. Gelukkig waren Sophie, Sjef en ik zaterdag samen vrij, konden we lekker met zijn 3en naar het strand, dat is soms wel fijn, gewoon met vertrouwde mensen. Deze week ben ik 1 dag met Sjef vrij en 1 dag met Sophie.

Over 6.5 week komt mama al met haar 2 zussen, dan nog een weekje werken en dan is Dave al hier. Wanneer die gaat is het 2 maanden knallen in het hoofdseizoen. Dan ben ik alweer jarig op 11 september en dan is het nog precies 1 maand werken en dan ben ik klaar. Wanneer ik er zo over na denk, dan denk ik, oooo is zo voorbij. En ik denk dat het ook echt wel zo gaat, want die 6,5 week die zijn zo gevuld met werken en stappen, ja, we stappen hier zo'n 4x per week, dat zal ik hier zeker niet verleren.


Alles komt goed.
Hakuna matata (ja, ik kijk kinder films hier)

Adios amigos.




  • 27 April 2015 - 13:57

    Anita De Laat:

    Lieve Lotte,

    Wat leuk om je verslag te lezen en het zal inderdaad soms moeilijk zijn dat geloof ik.
    Maar et gaat je zeker lukken !
    Heel veel werk plezier en tot over 6.5 week.

    veel liefs Anita



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 15 April 2015
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 7488

Voorgaande reizen:

19 April 2015 - 24 Oktober 2015

Stage Gran Canaria

Landen bezocht: