Mijn eerste 2 dagen hier - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Lotte Willems - WaarBenJij.nu Mijn eerste 2 dagen hier - Reisverslag uit Isla de Gran Canaria, Spanje van Lotte Willems - WaarBenJij.nu

Mijn eerste 2 dagen hier

Door: Lotte Willems

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 April 2015 | Spanje, Isla de Gran Canaria

Hallo allemaal,

Na een moeilijk afscheid van mama, papa, Sara en Dave ben ik gisteren samen met Sophie, Romy en Sjef het vliegtuig ingestapt naar Gran Canaria. Na een vlucht van 4.5 uur en onze koffers weer in de hand lopen we door de deuren, daar staat een man met de namen Sjef en Lotte op zijn blaadje (Romy en Sophie zitten in een ander hotel) dus met de taxi mee, op naar Gloria Palace Royal. Daar aangekomen is het al 19.00 uur, deze tijd (voor jullie dus al 20.00 uur), met honger, dorst en een beetje een raar gevoel lopen we het hotel binnen, hier moeten we in een kantoortje gaan zitten met een mevrouw, ik ben de naam alweer kwijt, die hoor ik hier veel te veel om allemaal te onthouden, maar dus, in dat kantoortje krijgen we papieren voor onze neus met informatie, met regels, alles doorlezen en ondertekenen, ondertussen koppijn natuurlijk van alle informatie. Hehe, we gaan naar de kamer, hier word ik enthousiast ontvangen door mijn kamergenootjes, allemaal meiden, allemaal Nederlands, heerlijk, dat geeft me een goed gevoel. Ik moet zeggen dat ik het na alle papieren en stomme regels er echt geen zin meer in had, ik dacht, ik kan maar beter weer naar huis gaan want dit ga ik echt niet overleven. Maar, die meiden zo blij deed me goed, want als het hier niet leuk was zouden ze vast niet zo blij zijn. We konden maar een kort praatje maken, meteen gevragen hoe het werkelijk hier is, het woord wat ik het meeste hoor is relaxtl, hmm.. dat klinkt wel goed. En ik word alweer opgehaald voor een rondleiding, we kregen te zien waar we mogen eten, waar we eten mogen halen in de avond, waar we werken en waar we mogen zwemmen en zonnen, nee dit mag allemaal niet zomaar overal. En toen, EINDELIJK eten, 's avonds mogen we eten halen bij het buffet in het restaurant, dit moeten we wel in onze kantine op eten, maar is alsnog beter ! Dus, gegeten, gedronken, weer wat meer mensen ontmoet. Op naar mijn kamer, mijn koffer opruimen en mijn bed testen. Ik slaap boven in een stapelbed, we slapen met 6 meiden op 1 kamer, erg gezellig maar ook druk. Mijn kleren en schoenen ? Die zitten allemaal netjes in kratjes, ja, kleine kratjes en ja, het past, het is wel even wennen hoor, van een inloopkast (wat ook mijn slaapkamer is ) naar mijn kleren in kratjes. Dus koffer leeg, kratjes vol. Ik kan iedereen gaan laten weten dat ik veilig ben aangekomen en hoe het tot nu toe is. En dan ? Heerlijk slapen, ik moest vandaag om 10.00 uur al klaar staan om mijn kleren te gaan halen, na die reis, alle informatie en drukte was ik kapot en kon ik dus wel wat slaap gebruiken. Gelukkig hoefde ik pas om 13.00 uur te beginnen dus kon nog even op mn bed rusten en een klein rondje lopen. En dan is het zo ver, mee met de animatie, nou, dit is niet wat je er van verwacht. Eerst zat ik bij de mini pool, hier zit je onder een afdakje op kleine stoeltjes met kleine tafeltjes ( kinder formaat ), daar heb je een map met kleurplaten en natuurlijk stiften en potloden. Daarbij zit ook een klein zwembadje waar we wat speelgoed hebben liggen van de animatie, wanneer er kinderen gaan spelen bij het zwembad ben jij verantwoordelijk dus je moet goed op ze letten, als het wat drukker word ( ik praat over 2 of 3 kinderen ) kun je er bij gaan zitten en wat mee gaan spelen. Zo zat ik dus, tot 14.30 uur, toen moest ik mee naar de mini club om alle uitleg te krijgen, nouja, uitleg, even vertellen wat we hier doen, we bepalen zelf wat we doen, wat willen de kinderen ? Dat gaan we doen. Druk ? Nu niet, het hotel is erg leeg, dus het is eigenlijk nog best wel saai, je zit soms gewoon alleen. Om 15.00 uur had ik een halfuurtje pauze, dan ga je even naar je kamer, wat eten, drinken, bellen, appen, of je gaat in de zon liggen. Daarna moest ik weer naar de mini pool, daar gezeten tot 18.00, alles opgeruimd, naar de miniclub gegaan, ook daar alles opgeruimd en van 18.30 uur tot 20.00 uur heb ik pauze, daarna beginnen we met de mini disco, nee ik weet nog helemaal geen pasjes. Daarna had ik movienight, dat wil zeggen, je zet een film op in de miniclub, kinderen komen film kijken of gaan spelen. Vandaag gingen ze dus spelen, gillen, krijsen, ze werden allemaal helemaal gek, maar, ik heb ze rustig gekregen, met ze gespeeld en uiteindelijk ook nog een stukje frozen gezien. Dit moet tot 22.00 uur en dan ben je klaar. Dus, dat waren mijn dagen, hectisch, veel nieuwe dingen. Maar, ik heb wel meer duidelijkheid en er veel meer vertrouwen in. Waarschijnlijk zijn jullie moe van het lezen, dus ik zal snel stoppen.

Adios amigos.

  • 21 April 2015 - 08:42

    Senna-joy:

    Hee meis leuk om te lezen hier over je eerste twee dagen!
    Ik wens je verder nog veel succes en doe ook maar de groetjes aan sjef jullie kunnen het topper

    Xxx

  • 21 April 2015 - 12:42

    Mama Erna:

    Hé lieverd, wat goed van je dat je meteen begonnen bent met je verhaal. Dan wordt het misschien wel een gewoonte en kunnen wij heerlijk elke keer weer lezen hoe het met je gaat.( voordat ik kom met Anita en Marlene). Je bent een kanjer hoor. En ga maar leuke thema's bedenken voor de kids!
    Tot de volgende keer. XXX mama

  • 21 April 2015 - 19:20

    Linda R:

    Hee Lotte,

    Leuk om je ervaringen over je eerste dagen te lezen. Het lijkt me zo de eerste tijd ook niet meevallen hoor. En we hadden je al bijna weer nodig zondag, want de muziek was weer weg haha. Ik wens je een hele fijne tijd en ik blijf je volgen.

    Xx

  • 24 April 2015 - 22:02

    Oom Wim.:

    Hoi Lotte.

    Mooi hè op Grand Canaria. Ik ben er ook al eens op vakantie geweest. Altijd lekker weer. Je hebt een mooi reisverslag gemaakt. Ik lees de volgende ook weer met belangstelling.
    Heel veel succes en veel plezier op Grand Canaria.

    Oom Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 15 April 2015
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 7473

Voorgaande reizen:

19 April 2015 - 24 Oktober 2015

Stage Gran Canaria

Landen bezocht: